סגנון העבודה: משיג תוצאות – יוצר סביבה תחרותית שחותרת להשגת מטרות הארגון.
מנהל מטיפוס שלוש מביא לעבודה את כושר הביצוע שלו, את ההשגיות, היעילות ואת האמונה בהצלחה. תכונות אלא הופכות אותו באופן טבעי למנהל טיפוסי. שלוש הוא איש הביצוע והמעשה ותחושת הערך העצמי שלו נובעת מתוך פעלתנות שמביאה להישגים ניראים לעין הזוכים להוקרה והערכה מצד הסביבה. עקב כך הוא יכול להתקשות בתהליכים מורכבים המצריכים סבלנות, הקשבה, ירידה לפרטים ומחקר מעמיק. מנהל מטיפוס שלוש יעריך קצב מהיר הנובע מתחושת הספק, העיקר שהמשימה תתבצע ומהר. בדרך הוא מסוגל לעגל פינות, להתעלם מנתונים שליליים ולהקריב איכות תמורת כמות. חוסר הסבלנות שלו ניכר ויכול לבוא לידי ביטוי בחוסר ההתייחסות לאוירה ויחסי אנוש בצוות. אלא יתפסו אצלו מקום חשוב רק אם הוא ירגיש שניתן להשתמש בהם ולרתום אותם להשגת היעד.
למנהל מטיפוס שלוש חשוב לשמור על תדמית של הצלחה. הוא יתגאה בהישגיו ויצניע את חולשותיו. הוא בעל יכולת להציג דברים בצורה שתדגיש את ההישגים ותצניע את הביקורת שתחשוף אותו לתחושה פנימית של כשלון. הרושם שהוא משאיר על הסביבה תופס אצל השלוש תפקיד מכריע והוא יבוא לידי ביטוי בהופעה חיצונית, קסם אישי, יכולת להתחבר ולדבר בשפתו של האחר ורשימת הישגים שאפשר להתפאר בה. מנהל מטיפוס שלוש הוא תחרותי והוא בודק את הישגיו על סולם שבו הוא ממקם את הישגיהם של הסובבים אותו. כדי לנצח ולהיות במקום הראשון הוא מוכן להפוך עולמות, להסתגל לכל סביבה כזיקית ולו רק כדי להתבלט בכשרונותיו והצלחותיו. מבחינתו המטרה מקדשת את האמצעים.
טיפוס שלוש מזדהה עם המשימה ויש לו צורך ביעד מוגדר. הוא מצפה מהסובבים לשתף פעולה, להיות בעל מוטיבציה גבוהה, ולקחת חלק באוירה האופטימית. כאשר הוא נתקל בבעיות שמצריכות דיון שקול ועמוק הוא יכול להפוך לחסר סבלנות ומתוסכל. הוא רגיש לנושא של יוקרה ומעמד ומונע ע"י שיפור סטטוס והתקדמות קבועה. יש לו צורך בסיפוק מידי ובהצטיינות מהירה המחזקת את תחושת הערך.
טיפים לצמיחה בעבודה:
- היה רגיש יותר לאנשים – הפוקוס הטבעי שלך על יעילות ומשימות יכול להקטין מחשיבות ההשפעה שיש לניהול שלך על האנשים. למד לקבל משוב מאנשים והתייחס לדעתם ברצינות רבה.
- רסן את התחרותיות שלך – זכור כי לא בכל זה תחרות שבה אתה צריך לנצח. שים לב שהשיחות שאתה עורך לא הופכות לעימות אלא לשיתוף פעולה אמיתי דרך פתיחות וקבלת העמדה של האחר.
- אמור את האמת – כאשר אתה מרגיש שאתה מתחיל לשנות את המציאות כדי להרשים אחרים עצור באופן מודע. היה רגיש למה שעומד מאחורי הצורך ליצור רושם מסוים או תדמית שאינה לגמרי אמיתית.
חוזקות אפשריות | חולשות אפשריות | ||
● | אופטימי ומאמין ביכולת לשנות ולהשתפר. | ● | מעריך תוצרים יותר מתהליך. |
● | יעיל ונותן מענה טוב גם תחת אילוצי שעות. | ● | לא משתמש ברגשותיו ככלי עבודה. |
● | שיווקי ויודע לקדם את הארגון. | ● | חסר סבלנות לאיטיות ומתקשה להקשיב. |
● | בעל יכולת לפתח מערכות יחסים עם אנשים שונים מסוגם. | ● | נחווה כתחרותי ודורסני. |
● | קשוב לצרכי הלקוח ומתאים עצמו אליהם. | ● | אינו מקדיש זמן לתכנון וקופץ ישר למים. |
● | מביא תפוקות מידיות ונראות לעין. | ● | מתקשה בפיתוח יחסי עבודה אמיתיים ואישיים. |
● | יודע למכור, לשכנע ולגייס אנשים לטובת המטרה. | ● | מתקשה להודות בטעויות וכשלונות. |
● | יודע לייצר תדמית של הצלחה והישגיות. | ● | הצורך בשמירה על התדמית יכול ליצור חוסר עקביות וחוסר בהירות לגבי עמדותיו. |
● | מעדיף תוצאות בטווח הקצר על פני תכנון אסטרטגי ובניית יחסים לטווח הארוך. |