סגנון העבודה: מעניק מוטיבציה ותמיכה לאחרים – מסייע לאנשים להשיג את המטרה הארגונית תוך כדי הערכת היכולות השונות שלהם.
יחסי האנוש, השמחה והאנרגיות החיוביות של טיפוס שתיים הם נכס לכל מקום עבודה. יש להם יכולת לתמוך ולעזור באופן בלתי מסויג לכפיפים ולממונים עליהם. לטיפוס שתיים יש רגישות לאקלים הארגוני ויכולת אינטואיטיבית להבין את הצרכים של הסובבים אותם. כמנהל הוא יתרכז במערכות יחסים עם דמויות מפתח שיכולות לגרום להצלחתו ולקידומו בין אם זה גורמי כח שונים או דמות סמכותית ומצליחה שחבירה אליה תסייע לטיפוס שתיים. פעמים אחרות הוא יפעל ככוח מאחורי הקלעים בתפקיד העוזר האישי, איש סודו או המנהיג בעקיפין. הוא יעדיף להימנע מדחייה או עוינות וינסה לחתור למציאת שיתוף פעולה על ידי הגשת עזרה או יעוץ.
טיפוסי שתיים הן עובדים מצוינים כאשר מוקירים את פועלם ונמנעים ממתיחת ביקורת עליהם. המאמץ וההשקעה שהם מוכנים לתת תלויה בהערכה ובהוקרה לפועלם. הם מזדהים יותר עם הצלחת הארגון מאשר עם הצלחתם האישית. יותר משהם צריכים תמורה חומרית, יש להם צורך להתבלט כגורם חשוב וכמשאב שלא ניתן לותר עליו. עיניהם של שתיים נשואות אל הדינמיקה הקבוצתית והרגשת הביחד של הארגון. הם ססמוגרף ליחסים ולמצב הבינאישי בקבוצה. פרטים טכניים וירידה לדקויות נמצאים לפעמים יותר נמוך בסדר העדיפויות שלהם. כמנהל, טיפוס שתיים הוא אדם של אנשים ומערכות יחסים ורווחתם של הכפופים לו תהיה חשובה לא פחות מהשלמת המשימה. יש לו צורך במעורבות רגשית ובעלת משמעות בעשייה ופעמים רבות ימצא את עצמו בארגונים חברתיים וביעוץ.
כאשר המאמצים של שתיים אינם זוכים להוקרה הוא שעזרתו נידחקת לשוליים, הוא יכול להגיב בסערות רגשיות ודרמטיות מכיוון שזהותו הארגונית קשורה ליכולת שלו להיות בעל משמעות עבור הסובבים אותו. סערות הרגש של טיפוס שתיים יצוצו כאשר בזמן שהוא עסוק בהענות לצרכים של אחרים ומילוי תפקיד מפתח בצוות, הוא אינו מקבל יחס מיוחד או בולט לתרומתו גם אם באופן עקיף, וזאת למרות שהוא לא יבקש זאת בד"כ.
טיפים לצמיחה בעבודה:
- למד להגיד לא! – למד לדחות פעילויות או אנשים המעסיקים אותך על חשבון דברים חשובים אחרים.
- הורד את מידת התלות בך – עודד אחרים לעשות את עבודתם באופן עצמאי, לחשוב על התהליכים ולקבל החלטות מבלי שיצטרכו לבוא אליך באופן קבוע.
- הפוך ליותר אובייקטיבי – למד להפחית מהתגובתיות הריגשית שלך. כאשר אתה מגיב באופן חיובי לאנשים שאתה אוהב ובאופן שלילי לאלו שאתה לא אוהב, יתכן ואתה פוגע בעבודתך ובמטרות הארגון. שים דגש לאסטרטגיה לא פחות מלאנשים.
חוזקות אפשריות | חולשות אפשריות | ||
● | מציע תמיכה ריגשית לאנשים בצוות. | ● | נחלץ לעזרה במקום לחבר את העובד למשאבים הפנימיים שלו. |
● | תומך, מקדם ומשקיע באנשיו. | ● | עשוי לפתח צורך באישורים ותשומת לב רבה. |
● | יודע להתקרב לאנשי מפתח לצורך קידום פרוייקטים. | ● | מתקשה בעבודה עם אנשים שהוא לא מחבב. |
● | יודע לשים את צרכיו האישיים בצד לטובת המטרה. | ● | נוטה להפריז בהשפעתו על אדם מסוים או הארגון כולו. |
● | מצטיין במגע עם לקוחות. | ● | מתקשה באמירת "לא" ובהצבת גבולות. |
● | קשוב, מעודד ולא שיפוטי. | ● | יכול להגרר לדיבור יתר. |