לא פעם, הצלחות או כשלונות של מנהל מיוחסים למידת שליטתו בתוכן ובתחום שאותו הוא מנהל. יחד עם זאת אני מאמין שבמרבית המיקרים, אם נבחן את הדברים לעומק, נראה כי ביסוד ההצלחה או הכשלון נמצאת אישיותו של המנהל ויכולתו לנהל את עצמו. עבודה עם מנהלים והכרותם עם סגנונות הניהול שלהם מאפשרת להם לעבוד על מיומנויות ניהול מתוך מקום עמוק ואותנטי. גישה זו מצריכה עבודה תהליכית בה מנהלים לומדים להתבונן בעצמם בסיטואציות שונות ודרך משקפיים שונים ואט לאט לומדים ליישם הכרות זו במציאות היומיומית שלהם. לימוד הפונה אל השכל בלבד ושמתרכז ב"כלים" מנסה ללמד את המנהל לעבוד אחרת, אולם מפספס את ההזדמנות לשינוי מעמיק יותר הכרוך בעבודה פנימית, המערבת חלקים רכים יותר, שהן אבני היסוד של כל אדם.
במסגרת תהליך פיתוח מנהלים, שבו רוכשים המשתתפים ידע ומיומנויות ניהול שונות, אני שם דגש על המפגש ב'כאן ועכשיו' של כל משתתף עם החומר הנלמד.תינתן הזדמנות לכל משתתף ללמוד על עצמו מתוך מפגש עם החומר הנלמדכולל בתוכו את מעגל ההתבוננות ה"אישית-קבוצתית-ארגונית". במסגרת המיומנויות הנלמדות מתאפשר לכל משתתף להתבונן בחוזקות ובחולשות שלו וללמוד מעמיתים בקבוצה.
במסגרת התהליך יוכל כל משתתף:
● | לרכוש ידע ומיומנויות ניהול חדשות בנושאים כגון: ניהול צוות, מוטיביציה והנעת עובדים, אינטליגנציה ריגשית,ראיון ומשוב, תקשורת בינאישית, שכנוע והצגת נושא. |
● | לפתח את סגנון הניהול האישי שלו, ולהבין את מקור העוצמה שלו דרך למידה של חוזקות וחולשות. |
● | לחוות את הקבוצה כמיקרוקוסמוס אירגוני – כלומר ללמוד על ההשפעה שיש לסגנון האישי שלו על האחרים, וכיצד אחרים מגיבים אליו. כתוצאה מכך ללמוד כיצד תגובתה של הסביבה משפיעה על תפיסת עולמו ועל סגנון הניהול שלו. |
● |
להתנסות בלמידת עמיתים ולהכיר דרכי התמודדות מגוונות עם דילמות ניהוליות |